Drugi rezidenčni modul CEE Animation Workshopa, usposabljanja za AV strokovnjake s področja animacije, ki ga s podporo Ustvarjalne Evrope vodi Društvo slovenskega animiranega filma, bi moral potekati med 16. in 21. marcem 2020 v Talinu. Vendar so ga tik po uvedbi omejitvenih ukrepov na ravni celotne Evrope organizatorji bili primorani zgolj v nekaj dneh preoblikovati v spletno usposabljanje. Ohranili so približno 40 odstotkov napovedanega programa; format so prilagajali tekom izvajanja glede na odzive mentorjev in udeležencev. Okrnjena različica je bila uspešno izvedena, sicer brez skupinskih predavanj, je pa poudarek bil na individualnih svetovanjih in razvoju projektov. Udeležba je bila visoka, saj so bili udeleženci veseli, da se je usposabljanje kljub situaciji odvilo. Na urnik je na željo udeležencev bilo umeščeno tudi več časa za neformalno druženje in jasno je, da je to bilo izjemnega pomena za uspeh spletne izvedbe. V virtualnem okolju namreč pogrešamo ravno ta »realni«, spontani stik z drugimi. V bližnji prihodnosti vidi Matija Šturm izziv predvsem v tem, kako ustrezno spremeniti in prilagoditi programa usposabljanja in dostopa do trgov (za katerega prav tako črpajo MEDIA podporo Ustvarjalne Evrope), ki sta že prejela sofinanciranje za izvedbo fizičnih dogodkov. Poleg tega je treba razmišljati o spremenjeni strategiji snovanja dogodkov in delnem prenosu aktivnosti v digitalno okolje za prihodnje izvedbe usposabljanj in mreženj. Za potrebe usposabljanja razmišljajo predvsem o uporabi t.i. all in one platform in se usmerjajo v zelo strukturiran pristop ponudbe raznolikih izobraževalnih formatov na spletu. Fizični dogodki pa bodo prav tako preoblikovani in tako še bolj prilagojeni mreženju, izmenjavi informacij in tkanju partnerstev – izvajali jih bodo butično in pogosteje.
Baza slovenskih filmov (BSF) je prva nacionalna spletna platforma, ki ponuja celostne informacije o slovenski filmografiji od njenih začetkov do danes. Akcija Vsi filmi doma, ki je v duhu gibanja #ostanidoma »čez noč« kot promocijska akcija nastala v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom in slovenskimi filmskimi ustvarjalci, je bila ena prvih pozitivnih novic v kulturi v prvem tednu karantene. Široki javnosti so omogočili brezplačen ogled raznolikega nabora slovenskih filmov, katerega spored se spreminja tedensko. Predvajali so že več kot 100 filmov, do konca akcije jih bodo predvidoma prikazali okoli 150. Filme si je do 23. aprila ogledalo več kot 60.000 gledalcev. Velik poudarek je na ažurni komunikaciji s publiko: pomembna je dobra uporabniška izkušnja. Zato redno skrbijo tudi za tehnične izboljšave na spletni strani, predvsem v sodelovanju z zavodom Arnes. Publika je akcijo zelo dobro sprejela, njen uspeh pa sloni na dobrem sodelovanju s partnerji. Za večjo vidnost projekta v medijih skrbi Slovenski filmski center, brez solidarnega odziva ustvarjalcev in producentov, ki so prispevali filme, pa uspeha in take vidnosti slovenskih filmov sploh ne bi bilo. Akcija sicer poteka na prostovoljni bazi brez dodatnega sofinanciranja in bo trajala do konca maja. Spletni projekt pa vsekakor vidijo kot pomembno komplementarno ponudbo za ljubitelje filmov – ki se jih na ta način lahko o (slovenskih) filmih še bolj izobrazi in tudi pritegne nazaj v kina. V kinih je namreč filmska izkušnja prvinska in se je – kot družabnega momenta – nikoli ne bo dalo »preprosto« nadomestiti z virtualno.