TEHNIČNI IZZIVI DIGITALNE IZVEDBE FILMSKEGA FESTIVALA
Organizatorji obeh festivalov so morali izredno hitro (v nekaj dneh) odreagirati in izvedbo prestaviti na splet, saj sta se oba festivala začela ravno ob začetku karantene.
Največji izziv litovskega festivala je bil, kako v zgolj sedmih dneh festival tehnično prestaviti na skupno 5 spletnih platform videa na zahtevo (Video on Demad – VOD). To je pomenilo hitro spremembo formatov filmov, preverjanje podnapisov, ustrezno prilagajanje navigacije festivalske spletne strani … Čeprav so se na začetku bali tehničnih zapletov, se je sodelovanje ob izjemnih naporih tehnične ekipe dobro obneslo. Toda opazili so, da VOD platforme niso bile vedno popolnoma pripravljene na vse razsežnosti tovrstnega tehničnega podviga. Organizatorjem je uspelo vzpostaviti dober »nov« odnos s prodajnimi zastopniki filmov, saj je bilo zagotavljanje pravic za spletno predvajanje filmov ključna osnova za digitalno izvedbo festivala. Čeprav je Litva ena izmed evropskih držav z najhitrejšo internetno povezavo, so med festivalom imeli nepričakovane težave prav s povezavo.
Na Danskem CPH:DOX skoraj da ni imel tehničnih težav s predvajanjem filmov, so pa po svojih izračunih porabili preveč časa in denarja za prilagoditve na spletni strani.
MOTIVACIJA IN REORGANIZACIJA FESTIVALSKE EKIPE
Pri obeh festivalih bilo potrebno na novo premisliti način dela in motivacijo festivalske ekipe, ki je od sedaj delala dislocirano, od doma. Ekipa, ki bi sicer skrbela za goste in občinstvo, se je preusmerila v spletno podporo strankam (customer support). Veliko obiskovalcev ni veščih uporabe VOD platform, zato so omogočili dnevno podporo strankam s sprejemom številnih telefonskih klicev in e-sporočil – na dan otvoritve festivala več kot 1000. Prav tako je imela velik pomen ekipa, ki je preprečevala spletno piratstvo in komunicirala z imetniki pravic za zagotovitev osnov za prenos filmov na splet. V Vilni pa so posebej pozorno vzdrževali motivacijo ekipe: za dobro počutje so skrbeli z rednimi spletnimi druženji v sproščenem vzdušju in ob izmenjavi dnevnih dobrih izkušenj.
Pri obeh festivalih je bilo potrebno na novo premisliti način dela in pri tem poskrbeti za motivacijo festivalske ekipe, ki je bila primorana delati od doma.
DIGITALNO VZDRŽEVANJE IDENTITETE FESTIVALA
Na novo je bilo treba zastaviti tudi marketinško strategijo in komunikacijo z občinstvom in mediji. Organizatorji CPH:DOX so bili izjemno prijetno presenečeni nad vsesplošno in trdno podporo domačih in mednarodnih specializiranih in splošnih medijev.
V Vilni so vzpostavili TV studio za dnevno poročanje/napovedi posameznih filmov in dogodkov (live spletni Q&A-jev z avtorji) in tako zagotovili promocijo filmov in avtorjev ter obveščanje in interakcijo z občinstvom. Na vabilih za slovesno otvoritev so ljudi prosili, da se oblečejo in praznujejo doma ter svoje fotografije delijo prek spleta, pobuda je postala viralna. Publika je na splošno v obeh primerih izjemno dobro sprejela prizadevanja festivalov ter jih podpirala. Tudi CPH:DOX festival je za potrebe promocije vzpostavil posebne studie za pogovore z avtorji. Po uradni spletni otvoritve festivala so celo organizirali »ZOOM bar«, kjer so z ekipo, gosti in občinstvom prek spletne platforme Zoom nazdravili od doma.
V Vilni je tudi zaključni del festivala potekal v živo prek spleta, iz prazne kinodvorane, kot sporočilo, da kino izkušnje ne more nič nadomestiti.
NAJVEČJA PRESENEČENJA?
Direktorja in ekipo filmskega festivala v Vilni je presenetilo, da je kljub dejstvu, da si se festivala lahko udeležil iz udobja dnevne sobe, veliko ljudi v zmedi prvega tedna kriznih ukrepov in s tem povezanih okoliščin ni imelo časa za spletno udeležbo na festivalu. Tisti, ki pa so čas imeli, si pa ogleda filmov niso mogli privoščiti. Na Danskem so kot pozitiven učinek prenosa na splet izpostavili boljši vpogled v obnašanje občinstva z Google analitiko. Se pa popolnoma strinjajo s kolegi iz Vilne, in poudarjajo, da spletni festival težko nadomesti pristno izkušnjo izvedbe in udeležbe na festivalu v živo.