Na snemanjih, ki se odvijajo na območjih izbruha virusa (npr. Kitajska, Južna Koreja in Italija), so bili prisiljeni bodisi spremeniti urnike, premakniti lokacije ali pa popolnoma ustaviti produkcijo. Poleg tega so odpovedana ali pa prestavljena mnoga usposabljanja za ustvarjalce v avdiovizualnem sektorju. Nekatera bodo izvedli v spletnem formatu, npr. drugi modul CEE Animation Workshop, ki bi moral marca letos potekati v Estoniji, se ravnokar odvija prek spletnih orodij.
Odpovedani ali prestavljeni so tudi filmski festivali in drugi podobni dogodki. Med njimi tudi Festival dokumentarnega filma v Ljubljani, ki bo prestavljen na kasnejši čas letos. Festival dokumentarnega filma CPH:DOX, ki poteka konec marca na Danskem pa bo deloma potekal na spletu, tudi mednarodni filmski festival v Vilni Kino Pavasaris so deloma preselili na splet. Na spletu pa je vzniknil festival kratkega filma My Darling Quarantine Short Film Festival, ki bo vsak teden brezplačno prikazoval nov izbor vrhunskih kratkih filmov na temo distopije.
Kinodvorane v Sloveniji so zaprli v prejšnji teden, na Kitajskem so zaprte že od januarja letos. Tam so trenutno izgubo ocenili na 2 milijardi dolarjev. Kitajska je sicer drugo največje filmsko tržišče, takoj za ZDA.
Pandemija je producente prisilila tudi k premisleku o novih strategijah za distribucijo filmov. Je to priložnost za različne VOD platforme?
Na negativne posledice, ki jih prinaša pandemija, sicer opozarja tudi Klub evropskih producentov in predlaga 10 ukrepov za ublažitev krize. Več tukaj.
V branje priporočamo tudi Film New Europe in Cineuropa.