Filming

Koronavirus in posledice za filmsko industrijo

Kakšne bodo posledice koronavirusa, ko kina zapirajo svoja vrata, festivali so odpovedani ali prestavljeni, filmska produkcija je pa omejena ali ustavljena? Je to priložnost za različne VOD platforme?

Za razliko od nekaterih drugih panog, pri snemanju filma ne morete delati od doma. Režiserji ne morajo režirati prek telekonference, igralci ne morejo igrati prek Skypa, maskerji ne morejo opravljati svojega dela prek Slacka. Zaradi načina dela so zaposleni v industriji še bolj dovzetni za okužbe. Tveganje za prenos virusa pa toliko večje, ker je pri snemanju veliko fizičnega stika.

#ostanidoma in spremljaj brezplačne vsebine:

  • Baza slovenskega filma v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom in Filmoteko ponuja izbor slovenskih filmov. Do petka (20. mar.) je na ogled tudi MEDIA film Dober dan za delo, režiserja Martina Turka.

Na snemanjih, ki se odvijajo na območjih izbruha virusa (npr. Kitajska, Južna Koreja in Italija), so bili prisiljeni bodisi spremeniti urnike, premakniti lokacije ali pa popolnoma ustaviti produkcijo. Poleg tega so odpovedana ali pa prestavljena mnoga usposabljanja za ustvarjalce v avdiovizualnem sektorju. Nekatera bodo izvedli v spletnem formatu, npr. drugi modul CEE Animation Workshop, ki bi moral marca letos potekati v Estoniji, se ravnokar odvija prek spletnih orodij.

Odpovedani ali prestavljeni so tudi filmski festivali in drugi podobni dogodki. Med njimi tudi Festival dokumentarnega filma v Ljubljani, ki bo prestavljen na kasnejši čas letos. Festival dokumentarnega filma CPH:DOX, ki poteka konec marca na Danskem pa bo deloma potekal na spletu, tudi mednarodni filmski festival v Vilni Kino Pavasaris so deloma preselili na splet. Na spletu pa je vzniknil festival kratkega filma My Darling Quarantine Short Film Festival, ki bo vsak teden brezplačno prikazoval nov izbor vrhunskih kratkih filmov na temo distopije.

Kinodvorane v Sloveniji so zaprli v prejšnji teden, na Kitajskem so zaprte že od januarja letos. Tam so trenutno izgubo ocenili na 2 milijardi dolarjev. Kitajska je sicer drugo največje filmsko tržišče, takoj za ZDA.
Pandemija je producente prisilila tudi k premisleku o novih strategijah za distribucijo filmov. Je to priložnost za različne VOD platforme?

Na negativne posledice, ki jih prinaša pandemija, sicer opozarja tudi Klub evropskih producentov in predlaga 10 ukrepov za ublažitev krize. Več tukaj.
V branje priporočamo tudi Film New Europe in Cineuropa.

Podpirajo nas

Ce Eacea Hor En 943x165@72 E1454406692103 380x69
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Evropska Komisija
Logo Mol 1