Webinar Media 4

Nova realnost AV dogodkov?

Trenutna situacija s koronavirusom nas je prisilila k uporabi novih načinov komunikacije in vzdrževanja odnosa z uporabniki in publiko. Motovila/CED Slovenija od samega začetka spremlja stanje in izzive, s katerimi se organizacije soočajo pri izvajanju mednarodnih projektov. Zato smo 23. aprila organizirali spletni seminar, na katerem smo se o različnih vidikih AV dogodkov v virtualnem okolju pogovarjali z dvema domačima organizatorjema, Matijo Šturmom (Društvo slovenskega animiranega filma/CEE Animation) in Levom Predanom Kowarskim (Filmoteka/Baza slovenskega filma).

Strogi omejitveni ukrepi zaradi COVID-19 so številne organizatorje kulturnih in filmskih dogodkov prisilili k premisleku o spremembi načina izvedbe ali celo o odpovedi dogodka. Prehod v virtualno okolje je (samo) ena izmed rešitev, ki pa bo verjetno vplivala na nekatere korenite spremembe v prihodnosti izvajanj AV dogodkov. Ogledali smo si dva primera slovenskih AV dogodkov na spletu in se na podlagi njihovih izkušenj pogovarjali o tem, kako bo trenutna situacija vplivala na prihodnost.

Drugi rezidenčni modul CEE Animation Workshopa, usposabljanja za AV strokovnjake s področja animacije, ki ga s podporo Ustvarjalne Evrope vodi Društvo slovenskega animiranega filma, bi moral potekati med 16. in 21. marcem 2020 v Talinu. Vendar so ga tik po uvedbi omejitvenih ukrepov na ravni celotne Evrope organizatorji bili primorani zgolj v nekaj dneh preoblikovati v spletno usposabljanje. Ohranili so približno 40 odstotkov napovedanega programa; format so prilagajali tekom izvajanja glede na odzive mentorjev in udeležencev. Okrnjena različica je bila uspešno izvedena, sicer brez skupinskih predavanj, je pa poudarek bil na individualnih svetovanjih in razvoju projektov. Udeležba je bila visoka, saj so bili udeleženci veseli, da se je usposabljanje kljub situaciji odvilo. Na urnik je na željo udeležencev bilo umeščeno tudi več časa za neformalno druženje in jasno je, da je to bilo izjemnega pomena za uspeh spletne izvedbe. V virtualnem okolju namreč pogrešamo ravno ta »realni«, spontani stik z drugimi. V bližnji prihodnosti vidi Matija Šturm izziv predvsem v tem, kako ustrezno spremeniti in prilagoditi programa usposabljanja in dostopa do trgov (za katerega prav tako črpajo MEDIA podporo Ustvarjalne Evrope), ki sta že prejela sofinanciranje za izvedbo fizičnih dogodkov. Poleg tega je treba razmišljati o spremenjeni strategiji snovanja dogodkov in delnem prenosu aktivnosti v digitalno okolje za prihodnje izvedbe usposabljanj in mreženj. Za potrebe usposabljanja razmišljajo predvsem o uporabi t.i. all in one platform in se usmerjajo v zelo strukturiran pristop ponudbe raznolikih izobraževalnih formatov na spletu. Fizični dogodki pa bodo prav tako preoblikovani in tako še bolj prilagojeni mreženju, izmenjavi informacij in tkanju partnerstev – izvajali jih bodo butično in pogosteje.

Baza slovenskih filmov (BSF) je prva nacionalna spletna platforma, ki ponuja celostne informacije o slovenski filmografiji od njenih začetkov do danes. Akcija Vsi filmi doma, ki je v duhu gibanja #ostanidoma »čez noč« kot promocijska akcija nastala v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom in slovenskimi filmskimi ustvarjalci, je bila ena prvih pozitivnih novic v kulturi v prvem tednu karantene. Široki javnosti so omogočili brezplačen ogled raznolikega nabora slovenskih filmov, katerega spored se spreminja tedensko. Predvajali so že več kot 100 filmov, do konca akcije jih bodo predvidoma prikazali okoli 150. Filme si je do 23. aprila ogledalo več kot 60.000 gledalcev. Velik poudarek je na ažurni komunikaciji s publiko: pomembna je dobra uporabniška izkušnja. Zato redno skrbijo tudi za tehnične izboljšave na spletni strani, predvsem v sodelovanju z zavodom Arnes. Publika je akcijo zelo dobro sprejela, njen uspeh pa sloni na dobrem sodelovanju s partnerji. Za večjo vidnost projekta v medijih skrbi Slovenski filmski center, brez solidarnega odziva ustvarjalcev in producentov, ki so prispevali filme, pa uspeha in take vidnosti slovenskih filmov sploh ne bi bilo. Akcija sicer poteka na prostovoljni bazi brez dodatnega sofinanciranja in bo trajala do konca maja. Spletni projekt pa vsekakor vidijo kot pomembno komplementarno ponudbo za ljubitelje filmov – ki se jih na ta način lahko o (slovenskih) filmih še bolj izobrazi in tudi pritegne nazaj v kina. V kinih je namreč filmska izkušnja prvinska in se je – kot družabnega momenta – nikoli ne bo dalo »preprosto« nadomestiti z virtualno.

Sabina Briški Karlić (Motovila) je v uvodu v seminar na kratko predstavila aktualno stališče EK/EACEA glede izvajanja projektov v obdobju pandemije in dejavnosti Motovile v času pandemije ter skupaj z Ines Kežman moderirala razpravo, ki je sledila predstavitvam.

V branje priporočamo tudi:
Izzivi prehoda filmskih festivalov v virtualno okolje
Slovenski izvajalci projektov Ustvarjalna Evropa predlagajo 4 sklope ukrepov za premostitev težav
Koronavirus in izvajanje projektov s podporo Ustvarjalne Evrope
Koronavirus in posledice za filmsko industrijo

Podpirajo nas

Zdruzen Logo Slo2
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Logo Mol 1