Motovila Liffe Nov. 2019. Foto Iztok Dimc1

O pomenu usposabljanja in mreženja

Scenarist in režiser Blaž Kutin je za celovečerni igrani scenarij Lara leta 2006 v Cannesu prejel nagrado Novi talent programa MEDIA Evropske unije. Vendar pa film doma ni prejel sredstev za razvoj. Za realizacijo filma v nemški produkciji je bilo ključno kasnejše srečanje Blaža z režiserjem Janom Olejem Gersterjem. Spoznala sta se kot udeleženca MEDIA usposabljanja Torino Film Lab ter se strinjata, da so za ustvarjalni proces tovrstna usposabljanja in priložnosti za mreženje izredno pomembna. Tako nisi več sam, lahko deliš svoje dileme in vprašanja ter projekt oceniš z več zornih kotov in se naučiš soočti s kritikami.

Pred leti ni bila običajna praksa, da projekt razvijaš na delavnicah, medtem ko zdaj postaja to ne le investicija v ustvarjalni napredek zgodbe, ampak že tudi del promocije projekta v fazi razvoja. Mentorja usposabljanja First Cut Lab pod vodstvom Matthieuja Darrasa, namenjenega igranim filmom, ki se v montaži spopadajo s problemi, so potrdili, da so usposabljanja dobra, četudi to kdaj pomeni celo proces vračanja v poteku nastajanja filma, npr. ponovna montaža filma ipd. Tudi Marina Gumzi, soscenaristka in producentka Zgodb iz kostanjevih gozdov (Nosorogi) režiserja Gregorja Božiča, je pritrdila pomenu usposabljanj in vlaganju v film v razvoju. Noben napor v razvoju (zagotavljanje dostopa do likov; ustvarjanje zaupanja v skupnosti, o/v kateri se film snema; raziskave; lokacije; drafti scenarija …) ni zaman – vse se bo v produkciji videlo. Ravno programi usposabljanja, kot sta usposabljanje EAVE Producers Workshop in First Cut Lab, sta pomembno zaznamovala proces nastajanja njenega filma, poleg tega so se na ta način filmu priključili novi sodelavci, film pa je pridobil na dodatni mednarodni vidnosti. K mednarodnem duhu filma so bistveno prispevali tudi ustvarjalci iz 6 držav, ki so soustvarjali »Zgodbe«. Marina je poudarila tudi pomen kritičnega obravnavanja aktualnih procesov v evropski AV industriji; trenutno kot ena izmed le 12 študentov sodeluje na DFFB študijskem programu s podporo MEDIE Next Wave, kjer obravnava različne vidike distribucije, spreminjanja navad in vpliva digitalnih tehnologij na nove načine doseganja občinstev.

Rdeča nit treh dogodkov strokovnega programa na festivalu Liffe v organizaciji Motovile je bil ustvarjalni proces od prve verzije scenarija do zapletov in razpletov razvoja ter nenazadnje snemanja, montaže in nato promocije in potovanja filma do občinstev. Scenarist Blaž Kutin in nemški režiser Jan-Ole Gerster sta predstavila nastajanje filma Lara, producentka in soscenaristka Marina Gumzi pa nastajanje Zgodb iz kostanjevih gozdov. Matthieu Darras, uveljavljeni strokovnjak za razvoj in pozicioniranje filmskih del in vodja usposabljana First Cut Lab je skupaj z mentorjema Matthieujem Taponierjem in Benjaminom Mirguetom govoril o ustvarjalnem procesu montaže filma.

Podpirajo nas

Zdruzen Logo Slo2
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Logo Mol 1