Motovila Liffe Nov. 2019. Foto Iztok Dimc8

Montaža filma

Montaža ni samo tehničen, temveč tudi pomemben ustvarjalen proces, ki lahko bistveno spremeni fokus filma. Mentorji usposabljanja First Cut Lab svetujejo, da se že na začetku določi za koga je film, kdo ga bo gledal, saj to določa tudi potek montaže. Montažerja je dobro povabiti k sodelovanju že pred snemanjem. Soscenarist in montažer z oskarjem in veliko nagrado canske žirije nagrajene madžarske drame Savlov sin Lászla Nemesa Matthieu Taponier pravi, da je zanj najbolj uporabna zadeva za snemanje in montažo t.i. zemljevid čustvenih momentov, ki je hkrati zemljevid čustvene krajine filma. Benjamin Mirguet, ki je sodeloval tudi pri montaži Zgodb iz kostanjevih gozdov, pravi da je pogosto prednost, če montažer ni del nacionalnega oz. regionalnega konteksta in se lahko v zgodbo vključi neobremenjen. Slednje lahko bistveno pripomore k naraciji zgodbe za širše občinstvo. Benjamin in ekipa filma so se spoznali na usposabljanju First Cut Lab v Trstu, ki je pomembno zaznamovalo proces nastajanja filma in rešilo določene zagate. Kljub temu, da je bil film v grobem že zmontiran, so se montaže lotili ponovno, v proces pa je vstopil tudi Benjamin, ki si je z režiserjem Gregorjem Božičem delil ustvarjalno (vizualno) vizijo filma

Nekateri njihovi nasveti so:
– ključna je koherentnost in jasnost čustvenega potovanja lika v vsakem posameznem vizualnem prizoru;
– pozornost občinstva je treba ujeti predvsem z jasnostjo, brez podcenjevanja in trikov (npr. izogibati se preveč odprtim, skrivnostni koncem ipd.)
– izogibati se je treba nasičenosti prizorov s prevelikim številom idej/pomenov/simbolov, ki jih ne igralci ne publika ne bodo znali razvozlati;
– iz zgodbe je treba odstraniti specifike, ki lahko zmedejo tuje gledalce (lokalni toponimi in podobne značilnosti itd.);
– premisliti je treba, kakšno sporočilnost ima naslov filma in ali ta ustreza mednarodni promocijski strategiji

Rdeča nit treh dogodkov strokovnega programa na festivalu Liffe v organizaciji Motovile je bil ustvarjalni proces od prve verzije scenarija do zapletov in razpletov razvoja ter nenazadnje snemanja, montaže in nato promocije in potovanja filma do občinstev. Scenarist Blaž Kutin in nemški režiser Jan-Ole Gerster sta predstavila nastajanje filma Lara, producentka in soscenaristka Marina Gumzi pa nastajanje Zgodb iz kostanjevih gozdov. Matthieu Darras, uveljavljeni strokovnjak za razvoj in pozicioniranje filmskih del in vodja usposabljana First Cut Lab je skupaj z mentorjema Matthieujem Taponierjem in Benjaminom Mirguetom govoril o ustvarjalnem procesu montaže filma.

Podpirajo nas

Ce Eacea Hor En 943x165@72 E1454406692103 380x69
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Evropska Komisija
Logo Mol 1