Prva razprava foruma Ustvarjalnost ZA trajnost (Ljubljana, 28. september 2022) je bila usmerjena v oblikovalce politik, in sicer je bil izveden pogovor s kulturnimi menedžerji o njihovih projektih, pri katerih so se financerji odločili za drugačen pristop: Trajnostna orodja in spletni priročnik za trajnost Matthieuja Gillierona za EPK Esch 2022 (LU), ki jih financira luksemburško ministrstvo za okolje, podnebje in trajnostni razvoj; akademski raziskovalni projekt zbiranja podatkov »Zelena produkcija – uprizoritvene umetnosti v tranziciji« Vânie Rodrigues, ki ga financira Univerza v Coimbri (PT); in delo Zale Velkavrh v Sloveniji s temeljnimi interdisciplinarnimi projekti kolektiva Prostorož, ki naslavljajo okoljske in socialne izzive ter jih financirajo številni lokalni financerji.
Moderator Yohann Floch (On the Move) je uvodoma citiral drzno in »skoraj vizionarsko« resolucijo Evropskega parlamenta z dne 15. septembra 2020, ki »poziva Komisijo in nacionalne agencije in urade, naj uvedejo merila, da se bodo lahko pri oceni projektov upoštevali njihovi okoljski vidiki in s tem spodbujale bolj ekološke prakse«. Evropska komisija se je v svojem delovnem programu za leto 2023 odločno zavzela za bolj vključujoč in raznolik kulturni in ustvarjalni sektor ter za »bolj zeleno Ustvarjalno Evropo, zlasti v okviru prispevanja k doseganju skupnega cilja 30 % proračunskih odhodkov Unije, namenjenih podnebnim ciljem«. Ta močna volja na ravni EU spodbuja tudi ukrepe na nacionalni, regionalni in lokalni ravni. Izpostavil je tudi vprašanje prilagajanja, zlasti napetosti pri prilagajanju, napetosti med resničnostjo in zmožnostmi v različnih delih Evrope ter napetosti med prekarnostjo kulturnega področja in potrebo, da se umetniki podajo na pot prilagajanja podnebnim spremembam, vendar imajo pri tem tudi možnost zadihati in delati.