Dogodek sta odprla Mateja Lazar, vodja CED Slovenija za podprogram Kultura, in Matevž Čelik, direktor MAO, ki je pred kratkim prejel podporo programa Ustvarjalna Evropa za evropske platforme. Po uvodnih besedah je Ines Kežman iz ekipe CED Slovenija predstavila smernice in novosti letošnjega razpisa. Za razliko od preteklih razpisov je prednostih nalog zdaj pet in udeleženci lahko izberejo največ tri izmed njih: 1) nadnacionalna mobilnost; 2) razvoj občinstva; krepitev zmogljivosti s poudarkom na 3) digitalizaciji, 4) novih poslovnih modelih, 5) izobraževanju in usposabljanju. Če vaš projekt ne obravnava vsaj ene od teh prednostnih nalog, ne bo ocenjen kot primeren za program Ustvarjalna Evropa, zato je priporočljivo, da ga ustrezno preoblikujete.
Eglė Deltuvaitė iz CED Litva je nato podrobno predstavila ključno prednostno nalogo razpisa – razvoj občinstva, vključno s primeri inovativnih projektov, pri katerih razvoj občinstva ni bil namenjen samo povečanju občinstva, ampak tudi pomoči občinstvu pri pridobivanju novih znanj ali ustvarjanju novih umetniških del skupaj z občinstvom. Pri razvoju tega vidika projektne ideje je priporočljivo, da upoštevate vse tri perspektive.
Nato nas je osrednji gost seminarja Geoffrey Brown, direktor organizacije za podporo kulturi Euclid iz Manchestra (VB) popeljal skozi pragmatičen in praktičen postopek samopresoje z naslovom Ali sem pripravljen? 39 korakov …. Udeleženci seminarja so morali pri vsakem vprašanju presoditi, kako “pripravljeni” so na prijavo na razpis za projekte sodelovanja z ocenami od 1 do 5. Vprašalnik je zajemal tehnične vidike pripravljenosti (koda PIC, poročilo o dejavnostih, pooblastila, proračun) ter ustvarjalne in strukturne vidike (inovativna zamisel, dejavnosti, evropska razsežnost, partnerstvo). Pri vsakem od 39 vprašanj je Geoffrey predstavil primere značilnih odgovorov za 1, 3 in 5 točk. Samopresoja je priročno orodje, s katerim lahko organizacije ugotovijo, na katerih področjih prijavnega postopka so še pomanjkljivosti in bi morali projekt izpopolniti. Koliko točk je dosegla vaša organizacija?
Po odmoru je Geoffrey vodil razpravo, v kateri so sodelovali Rasa Antanavičiūtė (umetniška kolonija v Nidi, vilenska Akademija za umetnost), Matevž Čelik (Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Ljubljana), Nino Flisar (založba Pivec, Maribor), Andreja Hribernik (Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec), Alenka Korenjak (društvo ProstoRož, Ljubljana) in Alma R. Selimović (zavod Bunker, Ljubljana). Predstavili so svoje vzpone in padce, izzive in dosežke pri preteklih in trenutnih projektih, ki so prejeli podporo EU.