Socializacija Bika

Animirani film v Sloveniji

Ob praznovanju mednarodnega dneva animiranega filma (28. okt.) smo preverili stanje animiranega filma v Sloveniji in politike EU na področju animacije.

Po besedah Tine Smrekar in Igorja Prassla je slovenski animirani film »dobil nov zalet, tako v produkciji kot na področju izobraževanja«. Najvidnejši slovenski avtorji, Dušan Kastelic, Špela Čadež, Kolja Saksida, Leon Vidmar in Timon Leder, prejemajo mednarodna priznanja. Najbolj so dejavni na področju kratkega animiranega filma. Edini celovečerni animirani film tako že več kot dvajset let ostaja Socializacija bika? (1998) Milana Eriča in Zvonka Čoha. Ogledate si ga lahko 27. okt. v Kinoteki, ko bomo v Sloveniji praznovali mednarodni dan animiranega filma. Prav takrat bo namreč Društvo slovenskega animiranega filma (DSAF) avtorjema za njun prispevek k razvoju animiranega filma podelilo stanovsko nagrado Saša Dobrile za življenjsko delo.

Za boljše pogoje animacije v širši regiji

DSAF si prizadeva za zagotavljanje boljših pogojev na področju animiranega filma in njegovo prepoznavnost širši in strokovni javnosti. Delovanje DSAF je kot primer dobre prakse prepoznano tudi na evropski ravni. Leta 2018 je Evropska komisija DSAF dodelila podporo podprograma MEDIA za projekt CEE Animation workshop in ga s tem postavila ob bok renomiranim evropskim programom usposabljanja za avdiovizualne strokovnjake kot so npr. EAVE, Torino Film Lab, Cartoon Masters, Eurodoc, Essential Legal Framework.

Poleg tega je DSAF že drugič uspel na MEDIA razpisu za spodbujanje dostopa do trgov, in sicer s CEE Animation Forum kot najpomembnejšim koprodukcijskim srečanjem za področje animiranega filma v Srednji in Vzhodni Evropi.

Za promocijo animiranega filma so zaslužni tudi festivali animiranega filma. Predvsem je »treba priznati pionirstvo popularizaciji neodvisnega animiranega filma s festivalom Animateka«. Slednja je letos ponovno prejela podporo MEDIA in je s tem eden od le petih animiranih festivalov s podporo Evropske komisije.

Urejanje področja animacije je tek na dolge proge, skleneta Tina Smrekar in Igor Prassel. Veliko dela nas čaka doma, da premislimo o (enako)vrednosti animiranega filma, se posvetimo tudi področju restavriranja in digitaliziranja naše filmske dediščine ter predvsem izobraževanju. Verjamemo, da animirani film čaka svetla prihodnost, »bodimo potrpežljivi«.

V branje priporočamo članek Tine Smrekar in Igorja Prassla: Slovenski animirani film – Kam greš?

Tudi Motovila sodeluje pri promociji, mednarodnemu povezovanju in usposabljanju akterjev na področju animiranega filma. Z namenom ozaveščanja o pomenu podpore in spodbujanja mednarodne mobilnosti za razvoj animiranega filma v Sloveniji, se Motovila skupaj s partnerji vključuje v aktiven dialog z odločevalci na nacionalni ravni. Med oktobrom 2018 in decembrom 2019 kot partner sodeluje pri projektu Animirani film, ki ga koordinira Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.

Smo strateški partner filmskih festivalov v Sloveniji, med drugim vsako leto sooblikujemo tudi strokovni program festivala Animateka.

Media Cee&animateka Dec2018 P5a8800

Kako EU spodbuja animacijo

Evropski avdiovizualni observatorij ugotavlja (2015), da animirani film v Evropi prestavlja 14,7 % filmskega trga, vključno z Veliko Britanijo in Irsko na čelu. Na letni ravni je v Evropi narejenih povprečno 50 animiranih celovečercev. Francija, Španija in Velika Britanija predstavljajo 40 % celotne produkcije na področju animacije v Evropi.

Evropska komisija je leta 2017 oblikovala t. i. Evropski animacijski načrt, s katerim namerava oživiti panogo animiranega filma v EU. Dokument je rezultat poglobljenih posvetovanj Komisije s sektorjem o priložnostih in izzivih, s katerimi se sooča industrija animiranega filma v Evropi. Dokument temelji na treh strateških ciljih: (1) spodbujanju globalnega kroženja in vidnosti evropskih animiranih del, (2) izboljšanju pogojev dela za evropske in tuje ustvarjalce ter (3) lajšanju dostopa do financ.

Podpirajo nas

Zdruzen Logo Slo2
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Logo Mol 1