V sredo, 17. okt. 2018 je Zavod Motovila v sodelovanju s Centrom za kreativnost, MAO, v prostorih projektne pisarne centra v Mariboru organiziral seminar o inovativnih pristopih komuniciranja v kulturnem in ustvarjalnih sektorjih. Dogodka so se udeležili predstavniki različnih kulturnih organizacij in gostje študijskega obiska »Onkraj horizontov: fokus Ukrajina«, v okviru katerega je bil dogodek organiziran.
Svoje bogate izkušnje sta predstavila José Rodríguez, direktor za komuniciranje pri evropskem združenju Trans Europe Halles (TEH) in vodja za marketinško komuniciranje v okviru evropskega raziskovalnega projekta Creative Lenses ter Jana Renée Wilcoxen, tekstopiska, prevajalka in urednica, ki dolga leta živi in deluje v Sloveniji.
José se je osredotočil na komunikacijske strategije, orodja in načela, ki organizacijam s področja kulture in umetnosti omogočajo bolj trajnostno delovanje. Opisal je projekte, izzive in komunikacijske pristope v svojem delu ter predstavil primer redefinicije marketinške strategije Aalborg festivala na Danskem, katerega glavni izziv je bil narediti festival finančno stabilen.
V drugem delu predavanja je Jana predstavila, kako s praktičnimi pristopi izboljšamo svoje veščine pripovedovanja zgodb in zakaj je ustvarjalni proces oblikovanja zgodb ključen za najrazličnejša področja delovanja, vključno z zbiranjem finančnih sredstev za kulturne projekte. Kot je povedala, z zgodbami razložimo »zakaj« oz. cilje našega projekta in z njimi poskušamo vzbuditi empatijo pri občinstvu. Ustvarjalni proces pisanja je primerjala s procesom kuhanja, pri katerem surove sestavine (besede) z uporabo različnih metod preoblikujemo v jed (zgodbo). Za krepitev veščin pisanja in pripovedovanja zgodb je naštela 10 nasvetov (glej spodaj, angl.): vadite pisanje, pišite v skupini, pisanje naredite kot igro, besedila prepisujte na roke, berite veliko žanrsko raznovrstnih besedil, veliko govorite in gojite govorjeni jezik, vadite pisanje iz drugih perspektiv, poznajte svoje ciljno občinstvo (vedenjska segmentacija je pomembnejša od demografske) ter pišite o prihodnosti (npr. o organizaciji dogodka, izvedbi projekta). Kot je poudarila, je pomembno, da zgodbe podkrepimo z dejstvi in podatki ter najdemo svoje edinstvene značilnosti, ki našo organizacijo razlikujejo od drugih.
Pripravila: Ana Škreblin Pirjevec, Kreativna baza.