Kako smo zaključili leto 2017

Pestro leto 2017 so zaznamovali številni dogodki, ki smo jih pripravili v sodelovanju z mnogimi domačimi in tujimi partnerji, udeležilo pa se jih je več kot 800 predstavnikov kulturnega in ustvarjalnih sektorjev. Na zadnjem v nizu je bilo zaključno srečanje pod naslovom »Uspešno … ustvarjalno 2017«, kjer smo se družili s tistimi, ki so v letu 2017 pa tudi že prej prejeli podporo Ustvarjalne Evrope.

Slovenija se namreč kot ena izmed 38. držav članic tega programa lahko pohvali z res izredno uspešnostjo svojega sektorja, saj je letos kar 36 različnih slovenskih organizacij za 52 projektov prejelo podporo EU v skupni višini 2,7 milijona evrov (ob tem, da še niso znani rezultati vseh razpisov). Nekaj gostov je z nami delilo svoje izkušnje, načrte za prihodnost in poudarilo tisto, kar manjka, da bi lahko bilo še bolje.

Hvala za obisk, prijetno druženje in se že veselimo dobrih zgodb in novih srečanj v letu 2018!

Pod moderatorsko taktirko Marka Brumna so svoje misli strnili Matevž Čelik (MAO – Future Architecture), Alma Čaušević (Beletrina – Versopolis), Brane Kodrin (Cankarjev dom Ljubljana – LIFFe), Sanja Čakarun (Društvo 2 koluta – Animateka), Janko Čretnik (Fivia – distribucija 17 evropskih filmov), Iztok Kovač (EnKnap – Aerowaves), Rok Govednik (Zavod Vizo – Poučevanje evropske zgodovine s filmom), Katja Kac (KUD Sodobnost – Naša mala knjižnica) in Sara Božanić (Inštitut za transmedijski dizajn – Zvite pravljice).

Skupna vsem je pozitivna izkušnja mednarodnega sodelovanja in poziv odločevalcem, da za (mednarodno) sodelovanje nameni več sredstev. Tovrstna srečanja predstavnikov kulturnega in ustvarjalnih sektorjev so dobrodošla, saj omogočajo širši vpogled v dejavnosti organizacij, ki delujejo na različnih področjih, in omogočajo prostor za srečanje, povezovanje in nova (medsektorska) sodelovanja.

Prav povezovanje, sodelovanje in skupna/medsebojna promocija organizacij bi bila dobrodošla v prihodnje, kar lahko prispeva k večji vidnosti dogodkov in organizacij, je poudarila Alma Čaušević. Izkušene organizacije nujno potrebujejo pogoje, ki bi omogočali dolgoročno načrtovanje in delovanje organizacij v kulturnem in ustvarjalnih sektorjih, kar pomeni, da bi morali odločevalci oblikovati dolgoročne smernice in ustrezne (finančne) mehanizme podpore, je dodala Sanja Čakarun. Predvsem bi bila dobrodošla podpora za redno delovanje nevladnih organizacij (ne zgolj projektna podpora), meni Rok Govednik, ter podpora za mednarodno mobilnost, ki bi olajšala npr. pridobivanje sofinanciranja, partnerskih organizacij in koproducentov v tujini, je poudarila Sara Božanić.

Rok Govednik in Janko Čretnik sta predlagala oblikovanje namenske podpore za podnaslavljanje tujih filmov ter sinhronizacijo otroških in mladinskih filmov v slovenski jezik. Trenutna podpora Slovenskega filmskega centra, ki je namenjena izvedbi filmskih festivalov, je v primeru festivalov, katerih program je primarno namenjen otroškim in mladinskim filmom, skoraj v celoti porabljena za podnaslavljanje.

Iztok Kovač je poudaril nujnost institucionalizacije sodobnega plesa, sicer pa bi bil dobrodošel tudi že ukrep, ki bi omogočal podporo za gostovanja po Sloveniji za plesne predstave za odrasle ter vzgojo odraslega občinstva. Po drugi strani pa je Brane Kodrin izpostavil tudi potrebo po vključevanju mladih sodelavcev z zaposlovanjem (in ne le prek trenutno zelo popularnega prostovoljstva), saj se le tako lahko vzgoji kompetentna nova generacija strokovnjakov.

Marko Brumen, ki je povezoval uradni del srečanja, je ob zaključku na govorniški oder prislonil macolo. Z vprašljivimi pogledi smo prav do konca čakali, čemu je namenjena. Prav v času, ko obeležujemo 100. obletnico izida prve izvirne slovenske slikanice Frana Levstika Martin Krpan z ilustracijami Hinka Smrekarja, nas je spodbudil, naj bomo drzni, »nemogoči in realni« v svojih zahtevah.

Foto utrinki

Oglejte si foto galerijo. Ustvarila jo je Katja Goljat.

Podpirajo nas

Zdruzen Logo Slo2
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Logo Mol 1