Pomeni prvo globalno raziskavo za področje kulturnih in ustvarjalnih sektorjev, s katero avtorji ponovno opozorijo na pomemben prispevek KUS k svetovnemu gospodarstvu in KUS kot spodbujevalca digitalnega gospodarstva, ter pozivajo k temu primerni zaščiti ustvarjalcev.
CISAC (International Confederation of Societies of Authors and Composers), UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) in EY (prej Ernst & Young) so decembra letos objavili raziskavo z naslovom »Cultural Times. The First Global Map of Cultural and Creative Industries.«.
Raziskava pomeni prvo globalno raziskavo za področje kulturnih in ustvarjalnih sektorjev (KUS), s katero avtorji ponovno opozorijo na pomemben prispevek KUS k svetovnemu gospodarstvu in KUS kot spodbujevalca digitalnega gospodarstva. KUS prispevajo pri ustvarjanju nacionalne in regionalne ekonomije, saj ustvarjajo številna delovna mesta, povečujejo privlačnost mest in prispevajo k izboljšanju kakovosti življenja v državi.
Avtorji v raziskavi analizirajo 11 področij KUS: oglaševanje, arhitektura, knjige, igre, filmi, glasba, časopisi/revije, uprizoritvene umetnosti, radio, televizija in vizualne umetnosti. Največ zaposlenih je na področjih vizualnih umetnosti (6,73 milijonov), knjige (3,67 milijonov) in glasbe (3,98 milijonov).
S prihodki 2.250 milijard USD KUS ustvarijo 3 % svetovnega BDP. Zaposlujejo 29,5 milijona ljudi, kar je več kot zaposlenih v avtomobilski industriji v Evropi, na Japonskem in v ZDA skupaj. Evropa globalno predstavlja drugi največji trg za KUS (ustvari 32 % svetovnih prihodkov), takoj za azijsko-pacifiško regijo (34 %), in je največji trg za oglaševanje. Evropa se lahko pohvali z največjim številom spomenikov/prizorišč kulturne dediščine, ima 7 najbolj obiskanih muzejev na svetu in na evropskih tleh je vzpostavljenih več kot 5.500 umetniških šol.
CISAC, UNESCO in EY v raziskavi poudarjajo zaščito pravic umetnikov oziroma KUS, tako moralnih kot ekonomskih, saj le tako lahko KUS vzdržujejo ustvarjalne dejavnosti in poganjajo gospodarstvo.