Motovila Fekk Mrezenje Festivalov Avg 2019 Foto Asiana Jurca Avci (24) Delavnica

Filmski festivali: »manj je več« ali kako oporekati paradigmi nenehne rasti in spektakla

Festivali niso samo prostor druženja in prikazovanja filmov oz. izmenjave izkušenj filmskih ustvarjalcev ter promocije novih talentov. Festivali morajo biti družbeno odgovorni, tako v odnosu do publike kot v odnosu do filma.

Na delavnici za organizatorje domačih in tujih filmskih festivalov, ki je v organizaciji Motovile in festivala FEKK v Ljubljani potekala 20. avgusta 2019, je mentor Jean Perret udeležence spodbudil k poglobljenemu razmisleku o najbolj značilnih vidikih dogodkov, ki jih organizirajo, in kako na tej podlagi oblikovati ali razviti prepoznavno identiteto posameznega festivala.
V ospredju so bili predvsem štirje koncepti: razlogi za obstoj festivala, rast festivala, komuniciranje in ekipa.

Zakaj filmski festival

Najpomembnejše vprašanje, ki si ga mora zastaviti festival, je: »Zakaj obstajamo, kaj je naše glavno sporočilo / namen?«. Festivali obstajajo zaradi promocije filmske ustvarjalnosti, a so hkrati družbeno odgovorne platforme. So prostor intenzivnega srečevanja in izmenjave med publiko in filmskimi profesionalci. Poleg tega odpirajo pereča družbena vprašanja in, pomembno, vzgajajo svoje občinstvo. Vendar do publike ne smejo biti pokroviteljski; odgovornost festivalov je, da jo pri razvoju svojih dejavnosti dosledno upoštevajo.

Vprašanje rasti je drug pomemben vidik razvoja festivalov, na katerega je opozoril Jean. Manj je več: tako v smislu programa in občinstev kot tudi prizorišč. Poznavalec razvoja festivalov je v razmislek ponudil tudi koncept ničelne rasti festivala; pomembnejša od vsakoletne širitve festivala je njegova kakovost in spremljanje razvoja festivala.

Komuniciranje je tretji bistveni element. Gre za odnos s publiko, filmskimi profesionalci in nenazadnje z mediji. Tudi tukaj je ključno upoštevati »manj je več« –  kratka in učinkovita sporočila tako za publiko kot medije, domišljena dramaturgija programa … ipd.

Jedro festivala – ožja organizacijska ekipa, je seveda četrti ključen element. Nujno je, da o vseh vidikih festivala premišljuje in (so)odloča ožja ekipa in ne zgolj ena oseba.

Motovila Fekk Mrezenje Festivalov Avg 2019 Foto Asiana Jurca Avci (26) Jean Perret

Aktualni izzivi filmskih festivalov in sodelovanje med festivali

V razpravi, ki je združila tako domače kot tuje predstavnike festivalov, smo se dotaknili ključnih elementov sodelovanja med festivali. Tudi v luči aktualnih sprememb podprograma Ustvarjalna Evropa – MEDIA, ki od leta 2020 prinaša še večji poudarek na povezovanju evropskih festivalov. Udeleženci razprave so se strinjali, da je sodelovanje (programsko, komunikacijsko, tehnično, razvojno …)  pomembno za razvoj in rast festivala. Vendar mora biti naravno in organsko, nikakor ne zgolj zaradi pridobivanja točk na razpisih.

Motovila Fekk Mrezenje Festivalov Avg 2019 Foto Asiana Jurca Avci (9) Okrogla Miza

Strokovni dogodek v soorganizaciji zavoda Motovila (CED Slovenija) in društva Kraken je 20. in 21. avgusta 2019 v okviru 5. Festivala kratkega filma Ljubljana – FeKK ponudil priložnost za premislek o pomenu filmskih festivalov danes.

Gostujoči predavatelj je bil Jean Perret, nekdanji dolgoletni vodja festivala Visions du Réel in sodelavec festivala v Locarnu, ki trenutno predava na ženevski šoli za umetnost in oblikovanje HEAD.

Prvi dan je potekala delavnica o razvoju identitet festivalskih dogodkov za 18 slovenskih in tujih organizatorjev filmskih festivalov. Naslednji dan je Perret na kratko predstavil splošno stanje sodobne evropske kinematografije, čemur je sledila moderirana razprava, v kateri so sodelovali: Igor Prassel (Animateka), Peter Cerovšek (FeKK), Jasmina Šepetavc (Festival LGBT filma), Carlos Ramos (Indie Lisboa, PT), Viviane Carlet (Lago Film Fest, IT) in Daniel Ebner (VIS Vienna Shorts, AT). Debato sta moderirali Tanja Hladnik (FeKK/Kino Otok) in Ines Kežman (Motovila/CED Slovenija).

Podpirajo nas

Zdruzen Logo Slo2
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Logo Mol 1