USTVARJALNA EVROPA IŠČE PUBLIKO

Datum dogodka 09.09. 2014 • 02:00  −  09.09. 2014 • 02:00
VstopninaBrezplačno

Ali imate pomisleke glede »razvoja občinstva«? Da gre pravzaprav za negativen pojem, ki so se ga domislil evrokrati samo zato, da vam še bolj otežijo pridobivanje podpore za svoje umetniške in filmske projekte?

Na konferenci bodo priznani strokovnjaki in ustvarjalci iz Slovenije in tujine razpravljali na temo razvoja občinstev (audience development), ki je osrednja prednostna naloga programa EU Ustvarjalna Evropa in predstavlja povezovalni most med podprogramoma Kultura in MEDIA.
Konferenca je namenjena tako predstavnikom kulturnega kot avdiovizualnega sektorja, ki želijo poglobiti svoje poznavanje koncepta razvoja občinstev, deliti z udeleženci svoja kritična stališča ali s pomočjo primerov dobre prakse najti inovativne ideje za delo z občinstvi oz. oblikovanje ustrezne strategije. Udeležba na konferenci je še posebej priporočljiva za vse, ki razmišljajo o sodelovanju na razpisih Ustvarjalne Evrope!

Vloga kulture za razvoj družbe je nedvoumna, čeprav njene vrednosti akademiki še ne znajo celostno izmeriti. Razvidna je v bistvenem vplivu in raznovrstnih učinkih, ki jih ima na naša življenja. Raziskovalci jih obravnavajo v glavnem kot instrumentalne učinke kulture, povezane z njenim pozitivnim prispevkom k ekonomiji, izobraževanju, socialni vključenosti, inovativnosti, zdravju …, in se hkrati zavedajo izmuzljivosti merjenja notranje vrednosti, ki jo ima kultura sama po sebi.

 

 

Večina ljudi pa o kulturi ne razmišlja na ta način. Zakaj je publiki všeč, kar ji je všeč? Je dovolj kakovostna in edinstvena vsebina ali posameznika prevzame in prepriča šele dobra zgodba? Tudi na tovrstna vprašanja skušajo odgovoriti kulturne organizacije, ki želijo pritegniti novo in raznovrstno publiko in razvijajo inovativne strategije razvoja občinstev.
Verjamemo, da poglavitni vzgib za take aktivnosti ni zgolj upad števila obiskovalcev in trenutna finančna kriza, pač pa je tovrstna dejavnost inherentna ustvarjalnemu procesu, ki želi udeležence vplesti v kvalitetno in dragoceno kulturno izkušnjo.

Področje razvoja občinstev vse bolj ‘zanima’ tudi odločevalce in financerje na področju kulture doma in na mednarodni ravni. Kot eksplicitna prednostna naloga Ustvarjalne Evrope bo razvoj občinstev zagotovo usmerjal tudi razmišljanje predstavnikov s področja kulture, filma in avdiovizualnih sektorjev, ki se bodo do konca leta 2020 potegovali za podporo tega programa Evropske unije. Zlasti s tem namenom Center Ustvarjalna Evropa v Sloveniji organizira konferenco, na kateri bodo priznani strokovnjaki in ustvarjalci iz Slovenije in tujine razpravljali na temo razvoja občinstev, z udeleženci delili svoja kritična ali spodbudna stališča ter s pomočjo primerov dobre prakse morda prispevali kakšno inovativno idejo za delo z občinstvi oz. oblikovanje ustreznejše strategije.

Gostje

Udeležence bo najprej nagovoril Peter Buckingham, uveljavljeni mednarodni strokovnjak za razvoj občinstev iz britanskega svetovalnega podjetja SampoMedia (London, VB), ki se osredotoča na povezavo med ustvarjalnostjo in publiko. Govoril bo o novih načinih in strategijah vključevanja občinstva v času, zaznamovanem s hitrimi spremembami in digitalnim premikom.

Sledil bo pogovor s povabljenimi gosti, ki ga bo vodil Luka Piškorič, pobudnik iniciativ Coworking in Crowdfunding Slovenia ter soustanovitelj in vodja ustvarjalnega centra Poligon. V razpravi bodo sodelovali:

  • Dragos Eduard Nemau, ustanovitelj nacionalnega združenja romunskih muzejev, muzejski strokovnjak in vodja nacionalnih in evropskih projektov, s pomočjo katerih je aktiviral nova področja dejavnosti v romunski muzeologiji – pripovedovanje zgodb, razvoj občinstva, kako naj deluje participativen muzej, pomen učnih stilov pri oblikovanju razstave ipd.
  • Matjaž Farič, koreograf, režiser in umetniški vodja zavoda Flota (Murka Sobota in Ljubljana), ki zlasti v okviru mednarodne mreže Front@ sodobnega plesa že leta sistematično razvija aktivnosti, s katerimi promovira vrhunski sodobni ples na periferiji, spodbuja vključevanje in komunikacijo z občinstvom in si prizadeva doseči širok spekter občinstva.
  • Sara Božanić, oblikovalka, strateginja, direktorica Inštituta za transmedijski dizajn (Ljubljana, Slovenija); verjame v pomen dobre vsebine in njenega nadgrajevanja ter potencial digitalnega sveta, ki občinstvu odpira nova vrata in omogoča nešteto možnosti oblikovanja vsebine.
  • Eva Kesslová, izvršna direktorica orkestra BERG (Praga, Češka republika), ki si prizadeva za promocijo in popularizacijo sodobne glasbe in glasbe 20. st., tudi prek povezovanja s sodobnim plesom, gledališčem in vizualno umetnostjo in z izvedbami na nekonvencionalnih prizoriščih.
  • Matevž Luzar (Ljubljana, Slovenija), priznani filmski režiser in scenarist mlajše generacije, ki je za svoje filme prejel številne domače in mednarodne nagrade; verjame v moč filma, da nagovarja gledalca in da nekaj od njega odnese; zaveda se pomena sodobne tehnologije, ki pa »ne sme biti religija, temveč orodje«.
  • Petra Slatinšek, vodja mednarodno nagrajenega filmskovzgojnega programa za otroke in mlade Kinobalon, ki ga izvaja Kinodvor (Ljubljana, Slovenija), in članica odbora Evropskega združenja za otroški film (ECFA).
  • Slaven Tolj, mednarodno priznani multimedijski umetnik in kurator, ustanovitelj Art Delavnice Lazareti v Dubrovniku (1988), trenutno direktor Muzeja moderne in sodobne umetnosti na Reki (HR). Verjame, da muzeji danes ne morejo biti zgolj varuhi kulturne dediščine. Muzeji bi se morali bolj posvečati izobraževanju, sodelovati s skupnostjo in na splošno biti bolj odprti in si prizadevati za sinergijo z drugimi akterji na področji kulture.

Konferenci v popoldanskem delu sledi še MEDIA seminar za strokovnjake s področja filma in AV sektorjev, kjer bo Peter Buckingham, nekdanji vodja oddelka distribucije in prikazovanja na vodilnih britanskih filmskih inštitucijah (Britanski filmski inštitut in Britanski filmski svet), priznani mednarodni svetovalec za razvoj občinstev in MAIA tutor, strokovni javnosti predstavil odnos med ustvarjalno idejo, realnostjo povpraševanja in vedenjem občinstev.
Cilj seminarja je ustvarjalcem avdiovizualnih vsebin predstaviti metode za identifikacijo občinstev in ustreznih platform za prikazovanje ter hkrati izpostaviti tri glavne značilnosti dobrega poslovnega modela: doseganje občinstva, njegovo vključevanje in izkušnje.

Na konferenci bo prisotna tudi predstavnica češke pisarne CED (Kultura), Magdalena Mullerova, ki bo na voljo za vse, ki iščete partnerje oz. vas zanima kulturni in ustvarjalni sektor v tej državi, ki – podobno kot Slovenija – zelo uspešno sodeluje v kulturnem programu EU.

Kje in kdaj

Torek, 9. september 2014, od 10:00 do 14:00
Atrij ZRC, Novi trg 2, Ljubljana

PRIJAVE: Udeležba na konferenci je brezplačna. Zaradi lažje organizacije dogodka, vas prosimo, da svojo udeležbo sporočite na e-naslov info@ced-slovenia.eu, najkasneje do petka, 5. septembra.
Udeleženci konference in MEDIA seminarja, ki sledi takoj po konferenci, imajo tudi prednost pri brezplačnem prevozu na otvoritev Festivala slovenskega filma v Portorožu v sredo, 10. septembra!

Konferenca bo potekala v angleškem jeziku brez tolmačenja.

Dogodek je del programa v seriji Jesenskega ustvarjalnega maratona, ki ga za kulturni in ustvarjalni sektor pripravlja Motovila (CED Slovenija) s partnerji.
Dogodek organizira Center Ustvarjalna Evropa v Sloveniji, ki deluje v okviru MOTOVILE – Centra za spodbujanje sodelovanja v kulturnih in ustvarjalnih sektorjih. Delovanje CED Slovenia omogočata Ministrstvo za kulturo RS in Generalni direktorat EK.
Partner dogodka: kreativni center POLIGON. Za sodelovanje se zahvaljujemo ZRC SAZU.

Podpirajo nas

Zdruzen Logo Slo2
Ministrstvo Za Kulturo1 380x58
Logo Mol 1